Alla inlägg under juli 2007

Av bizzab - 17 juli 2007 15:32

Idag är det en blandad kompott av vädret´, ena stunden regnar det för att sedan bli kanonväder. Får passa på att sola när stunderna ges. Barnen tycker det roligt, men som sagt än så går det bra att vistas på semester

Imorgon ska vi träffa prästen och åka dit där vigseln ska se. Ha det gött



Av bizzab - 16 juli 2007 19:42

Hej på er, kunde inte slita mig utan tog med mig min laptop. Kom ner i lördags ner till skåne.

De svåraste var att lämna hundarna hemma, fy vad det är jobbigt. Kommer ner till Skåne, den stora dotter ska lämnas på ridläger en vecka. Det är lugnt så länge vi är kvar, men så kommer stunden då vi ska åka. Ser hur hon bär ner sina ridsaker till ridhuset, men sedan ser jag när jag sitter i bilen att hon gråter. Stannar givetvis bilen och frågar vad det är. Då svarar min dotter jag känner ingen medans andra verka känna alla. Detta stämmer verkligen, ber min dotter gå fram till en annan tös, vilken tur de finner varandra med en gång. Jösses vad svårt det var den kvällen tills man hörde något från henne, men nu är det lugnt för jag har pratat med henne och hon stormtrivs. PUH! Har fått många nya vänner.

Vad har hänt här då? Igår var vi nere vid Alestenar och tittade, köpte lite rökt fisk. Oh vad det var gott. Idag har vi varit och badat, verkligen härligt.

Ha det gött i sommarvärmen.

Av bizzab - 14 juli 2007 00:21

Nu så åker vi snart iväg på stugliv, tar inte med en dator. Känns konstigt att inte ha någon dator med, då jag som vana har att alltid surfa runt lite. Hej hopp.

Av bizzab - 13 juli 2007 15:36

Äntligen nu är allt packat och klart inför morgondagen. Allt är avprickat och klart, vad det är bra med listor. Jag gör nästan listor över allt jag ska göra, är en riktig listmänniska. Blev så väldigt trött, är hungrig men vill inte äta mig

mätt då jag vet att dit vi är bjudna till kl 17 bjuder på mat.

Sedan har jag lite funderingar på att sluta snusa, det är så förbannat svårt. För det är ju så gott med snus. Tänk vad dum man kan vara, slutade röka -99, och var nikotinfri i 6 månader, men så vid ett tillfälle så tog jag snus och där var jag fast. Ju mer jag funderar på det så vill jag sluta men är nog inte riktigt där än att ta steget. Slutade när jag fick min yngsta son, då var det så lätt, bara för att inte barnet skulle ta någon skada. Får fortsätta att älta att sluta, så ska det nog gå. (Hoppas jag). De flesta har nog något som de vill ändra?

Nä nu ska jag göra mig i ordning inför kvällen. Tjolahopp tjola hej 

Av bizzab - 13 juli 2007 11:37

Hej hej

Gör ett litet uppehåll i all packning, imorgon bär det av kl 06,00 sitter vi i bilen. Fy vad tidigt trötta kommer vi att vara. Slängde in en bild på min andra busa.

Åter kommer längre fram under dagen. 

Av bizzab - 13 juli 2007 00:30

Jaha då så är det fredag den 13 och jag kan inte sova. Nu börjar min "skräckfilms" natt. Jag lägga mig och se på fredag den 13. Visst är det trevligt synd bara att det inte för tillfället åskar och regnar hade varit det optimala.  

Hörs lite längre fram på dagen. 

Av bizzab - 12 juli 2007 16:03

Det var halsfluss som han hade, tur är att medicinen börjar verka inom 3 dagar puh.

Har nu tvättat upp all tvätt, plockat färdigt stora tjejens väska så den är klar, tänk vad mycket det blir för 1 veckas ridläger.

Skulle gå ut med mina små busar, men precis när jag satte foten utanför dörren, var det som om himlen öppnade sig. Fy vad less jag är på detta förbannade regn, hela tiden regnar det och regnar. Jag vill ha sol NU. Tittade efter om det fanns någon billig restresa, inte ens det fanns det. Fy vad surt.

Är det någon mer än jag som är sugen på att åka utomlands när det är så regnit hemma?

Spar pengar så att vi kan åka till Thailand nästa vinter. Härligt.


Ovido - Quiz & Flashcards