Direktlänk till inlägg 6 september 2007

Fy vilken morgon....

Av bizzab - 6 september 2007 16:37

Igår den 5/9 när jag skulle väcka barnen för att gå till skolan, så i vanlig ordning så vaknar även min tibbetik Fideli. Hon reser sig och helt plötsligt faller hon

bara ihop mitt framför ögonen på mig. Reser sig upp igen men får nästan dra benen med sig, ute i köket faller hon åter igen ihop ,men denna gången är hon helt borta, får ingen kontakt med Fideli utan hon ligger bara där med ytlig flämtande andning, ögonen nästan vänder sig i ögonhålorna, kisset och avföringen bara rinner av henne. Lyfter upp henne, är som en trasa finns nästan inget liv i min lilla busa. Rusar ut för att se om luften kan göra henne piggare, här piggnar hon till, bär ut henne i gräset, där hon faller ihop ytterligare en gång. Ringer till vetrinären som  meddelar att jag får komma in akut med henne. Nu vet jag svaret hon har lever fel och hjärt fel samt förmaksflimmer. Fy vad hemskt det var att se detta och tro att min lilla Fideli skulle dö, ibland funderar jag varför jag skaffar hund för, det är ju så svårt när de blir sjuka och den dagen kommer då man ska ta farväl. Nu idag är Fidli fortfarande väldigt trött och tagen, får hoppas att medicinen gör verkan. Ska åter om 3 veckor för att sedan göra en ny undersökning och för att ta ställning om hur vi ska gå vidare. Håller tummarna för att det ska gå bra, hon är ju dock i mina ögon bara 10 år. 

 
 
zofii

zofii

6 september 2007 22:03

Jag håller tummarna för din älskade hund. Usch, måste varit en hemsk upplevelse att få se sitt älskade djur så sjuk :( Hoppas det går bra nu iaf!

Jag vill oxå tacka dig för den senaste kommentaren! Tack för kramarna över nätet, det värmde. Jag skickar många kramar tillbaka! Tack för att du visar omtanka, det värmer ska du veta! I veckan blev jag gudmor till en nära väns nyfödda son. Detta blev som ett ljus mitt i allt mörker. Det gav mig energi och glädje, helt underbart! Barn ger lycka! :)
Ha det så bra nu! Och skriv gärna tillbaka!
Kramar

http://www.zofii.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

12 september 2007 03:20

Hoppas allt går bra med din älskade hund den är ju en familjemedlem! jag håller tummarna för vovven. Jag har själv en älskad katt som jag inte vill skiljas ifrån! Ha det gott/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bizzab - 7 januari 2014 22:57

Ja snart har det gått tre månader o än så fungerar allt bra. Julen gick jättebra, åt av det jag tyckte var gott, o i lagom portioner= härligt. Viktmässigt har jag gått ned 30 kg så jag är glad! Träningsmässigt har jag varit igång ett tag nu, kör styr...

Hej

Av bizzab - 25 november 2013 17:44

Nu har det gått 6 v sedan jag opererades o jag äter nu vanlig mat. Det som har varit jobbigast för mig är att jag många gånger tror att jag äter för mycket, vilket jag inte kan dör då mår jag inte bra! Viktmässigt sett så vägde jag mig idag o vågen v...

Av bizzab - 24 oktober 2013 17:20

Har nu gått över till mixad kost, jösses vad det smakade bra. Har ätit barnmat på burk nu sedan i tisdags och måste nu komma på bra mat som kan tillagas här hemma som fungerar bra. Äter till mellanmål knäckebröd med bredbart pålägg eller mosat ägg, j...

Av bizzab - 20 oktober 2013 13:54

Snart gått en vecka sedan jag gjorde min gbp. Äter än så länge flytande kost, vilket går bra. PÅ tisdag får jag gå över till mixad kost, ska sitta gott med annat än flytande kost. Ömmar fortfarande lite över vissa ställen i buken, men inget som stör ...

Av bizzab - 16 oktober 2013 10:01

Då var operationen gjord, den gjordes i måndags o igår  fick jag åka hem. Sovit gott i natt i min älskade säng. Det är lite jobbigt att få i sig allt vatten, men det måste gå lättare ju längre tiden går. Äter nu bara flytande kost men ack vad gott de...

Skapa flashcards