Direktlänk till inlägg 27 september 2007

Äntligen blev kvällen bra

Av bizzab - 27 september 2007 20:51

Blev på dåligt humör när jag inte kom iväg på träning, men jag lade mig i stället på sängen och lyssnade på mental träning, samt lite avslappning. Det var faktiskt helt underbart, så nu är humöret på topp.

Ska snart ringa till min kompis pillan och fråga om inte hon kan komma förbi med sin lilla bebis. Han är så otroligt söt.

Läser nu till distriktssköterska, tycker det verkar intressant,men det jag kommer att läsa vidare till om några år är barnmorska. Från början ville jag bli psykolog, men tyvärr räkte inte mina betyg till det, så är det med det. Ibland undrar  jag om jag har valt rätt yrke, vill samtidigt jobba med djur,men samtidigt tycker jag om mitt val av yrke. Det är fritt, man får träffa många olika individer. Fast nu jobbar jag dag men vill helst arbeta natt, har jobbat 10 år natt innan. Finns ingen lyxigare känsla än när kl är 07,00 och man får åka hem och lägga sig o sova medans dagpersonalen sitter där trötta o har hela sin arbetsdag framför sig.

Tänk att jag önskar att jag hade viljan att sluta snusa, men klarar inte det nu. Har försökt men se det gick inte, jag blev nästan helt rabiat. KLarar mig verkligen inte utan snus. Det var igentligen helt onödigt när jag började snusa. Slutade röka och var nikotinfri i 8 månader men se då helt plötsligt var jag tvungen att ha nikotin och poff så var jag där. Det är över 9 år sedan så usch då det är inte bra.


 
 
Lisa

Lisa

27 september 2007 21:22

Tack tack! :) Skriver bara vad jag tycker, alltid retar det någon...

http://lisoball.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Zkrivaren

28 september 2007 14:11

Skillnaden mellan veterinär och sjuksköterska är att den senare kan fråga sina patienter och få svar. :-)
Jag tror du ger patienterna ett varmt och gott intryck när de träffar dig och på så sätt blir lugna.

Ha det gott!

 
Ingen bild

Zkrivare

28 september 2007 14:12

Tack Linda, för din varma kommentar, det kändes bra. Nu börjar också vissa frågetecken rätas ut. Fast gå ut med hunden när det regnar, det rensade inte tankarna speciellt, :-)

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

28 september 2007 14:21

Det där med d-sköt. är inte som när jag var det. Då hade jag hand om de nyföda spedbarnen. Kontroll upptill skolåldern, Ja hand om allt! Barnmorska passade inte mig då jag tycker det är det samma varje dag. Jag vetat barnmorskerna blir arga på mig när jag säger så, Men jag kan väl inte hjälpa att jag känner så.Jag skulle kunnat tänka mig att bli vetrinär! Det skulle inte varit dumt. Kram från Bengt och ha en härlig helg!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bantningsmannen

28 september 2007 16:04

Tack för din kommentar :D
Jag känner att jag kanske orde göra som du gör, träna lite muskler på gym och sådär men ännu har jag inte vågat det. Folk på gym är äckligt vältränade och jag är rädd att folk ser ner på en. I alla fall så funkar allt jättebra för mig nu och jag har lite mer än en veka kvar innan jag "får" äta mat alls igen. Lite kämpigt är det men jag håller ut. Den mentala biten är allt men då jag är fast besluten om att det jag gör nu är riktigt blir det inte så svårt att hålla humöret uppe egentligen. Trevlig blogg du har ;)
Ha det underbart!

 
Gunnel

Gunnel

29 september 2007 12:17

Du kommer sluta snusa när det är dags, tror inte det går att stressa fram ett sånt beslut, se på mig, har ju rökt i över 30 år och försökt sluta 2 gånger om året, de senaste 10 åren. Inte förräns nu verkar det vara rätt tid! Ha det gott.
Kram och ha en bra helg!

http://Frump.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bizzab - 7 januari 2014 22:57

Ja snart har det gått tre månader o än så fungerar allt bra. Julen gick jättebra, åt av det jag tyckte var gott, o i lagom portioner= härligt. Viktmässigt har jag gått ned 30 kg så jag är glad! Träningsmässigt har jag varit igång ett tag nu, kör styr...

Hej

Av bizzab - 25 november 2013 17:44

Nu har det gått 6 v sedan jag opererades o jag äter nu vanlig mat. Det som har varit jobbigast för mig är att jag många gånger tror att jag äter för mycket, vilket jag inte kan dör då mår jag inte bra! Viktmässigt sett så vägde jag mig idag o vågen v...

Av bizzab - 24 oktober 2013 17:20

Har nu gått över till mixad kost, jösses vad det smakade bra. Har ätit barnmat på burk nu sedan i tisdags och måste nu komma på bra mat som kan tillagas här hemma som fungerar bra. Äter till mellanmål knäckebröd med bredbart pålägg eller mosat ägg, j...

Av bizzab - 20 oktober 2013 13:54

Snart gått en vecka sedan jag gjorde min gbp. Äter än så länge flytande kost, vilket går bra. PÅ tisdag får jag gå över till mixad kost, ska sitta gott med annat än flytande kost. Ömmar fortfarande lite över vissa ställen i buken, men inget som stör ...

Av bizzab - 16 oktober 2013 10:01

Då var operationen gjord, den gjordes i måndags o igår  fick jag åka hem. Sovit gott i natt i min älskade säng. Det är lite jobbigt att få i sig allt vatten, men det måste gå lättare ju längre tiden går. Äter nu bara flytande kost men ack vad gott de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards