Alla inlägg under september 2007

Av bizzab - 14 september 2007 18:28

Idag går jag in i den sista veckan med dieten, undra om det givet något resultat, det är frågan det?

Idag har kristoffer varit på fotbollsträning, vad härligt det är att se de små spela, det är så underbart de springer mest runt o bara leker. Annars under dagen har det inte hänt så mycket, jobbat och nu blir det till att laga mat till barnen. Denna helgen är min jobbar helg, fy vad jag är less på att jobba helger, skönt att man bara gör var 4:de, men så surt när den kommer. Det som händer under kvällen blir att lägga ut mina reflektioner på nätet, så att de kommer in. Det är så tråkigt att sitta o reflektera över andras arbete, men det är kul att sitta o läsa, då alla skriver olika fast det är samma ämne. Visst är det  kul.

HA det gött 

Av bizzab - 13 september 2007 20:12

Denna dag har gått i både glädje och sorg.

Glädjen är att jag tog mig i kragen o åkte iväg o tränade step up, det var jätteskoj o roligt. Var hur trött som helst, mycket på jobbet men fick avbrott idag då jag var på sjukhuset med min lilla son. Tur var gick det bra där.Sorgen är att nu har Donna (en häst) fått somna in nu springer hon på de evigt gröna ängarna, i deras egna himmel. Nu har hon inte ont längre, sov gott nu och hoppas att du får springa på dessa gröna ängar tillsammans med Gummisen.
TRAPLANDA

Där vägarna möts och vindarna viskar och himlen sjunger.
Där betar hästarna unga o gamla, kallblod o fullblod små o stora
Med glädje i ögonen o liv i benen, med sorglöshet i blicken o hovar utan skor.
Så om du har sett vägarna mötas, eller vindarna viska, eller himlen sjunga,
så kanske just du fått se en skymt av Trapalanda

Har även varit på min mormors grav idag skulle mormor har blivit 94 år, tänker på dig än mormor, minns än hur du sitter vid fönstret o tittar ut och hur kaffet kokade på spisen, 

Snart är det dags att ställa sig på vågen ska bli riktigt roligt att se om jag har gått ner något. Det jag har märkt med min diet är att jag har fått spänna in bältet med 3 hål, men det säger inte så mycket tycker jag.

Igår styrketränade jag o idag var det step. Nästa vecka är det dags för afro power dance på måndag, tisdag boll, torsdag step o på lördag styrka HÄrligt.

Av bizzab - 12 september 2007 19:54

Ska titta på Idol ikväll, har inte kunnat se alla programmen men de flesta.

Jag tänker då ibland vad tänker endel med? Jag menar de måste ju förstå att det inte låter bra elle hur kan man uppfatta att man kan sjunga bra när det verkligen låter illa? Jag vet om att jag inte kan sjunga o gör inte det heller bland folk, men när jag står i duschen eller gör mig i ordning inne i badrummet visst sjunger jag då (vilken stämma jag får då haha), men jag skulle aldrig för mitt liv sjunga offentligt Nä där går gränsen, sjunger jag i större sammanhang så mimar jag bara. Fast visst ger det oss ett härligt skratt när vissa sjunger men samtidigt så rodnar jag åt deras vägnar. Sedan tycker jag att juryn ibalnd är lite för taskiga, jag menar man kan väll linda in sina ord lite.

Vad har hänt i mitt liv annars idag: Varit o styrketränat det var faktiskt riktigt skönt, i morgon blir det step up.

Nä nu börjar Idol nu blir det att titta lite.

Ha det gött,  

Av bizzab - 10 september 2007 16:53

Måndag morgon hatar måndagar, finns det någon värre dag än måndag. Hela veckan framför sig, kommer till jobbet o där får vi gå 2 personer kort. Hur roligt är det då. Blir så förbannad, då måndagar är så stressig. Mycket att förbereda, massor med mediciner som  ska delas i ordning o det går inte att skjuta på, sedan är det massor med andra planeringar som ska skötas. Vem ska iväg på vad o tider som ska bokas.  Någon middagsrast blev det inget tal om, det är väll inte konstigt att man äter fel ibland. NU är jag fullkomligt vrål hungrig, men kan inte äta riktigt än. Skulle träna idag men min kropp vrålar bara NEJ, vad det känns surt. Har så fruktansvärt ont i mage så jag skulle säkert bara svimma om jag skulle träna. Det jag skulle göra idag var Afro Power Dance o det är så kul, men sist jag körde fick jag sätta mig ner det sista, då var det också bara en hårsmån innan jag svimmade av. Måste se till att äta innan.
Ute regnar det så det står spö i backen.

Av bizzab - 6 september 2007 16:37

Igår den 5/9 när jag skulle väcka barnen för att gå till skolan, så i vanlig ordning så vaknar även min tibbetik Fideli. Hon reser sig och helt plötsligt faller hon

bara ihop mitt framför ögonen på mig. Reser sig upp igen men får nästan dra benen med sig, ute i köket faller hon åter igen ihop ,men denna gången är hon helt borta, får ingen kontakt med Fideli utan hon ligger bara där med ytlig flämtande andning, ögonen nästan vänder sig i ögonhålorna, kisset och avföringen bara rinner av henne. Lyfter upp henne, är som en trasa finns nästan inget liv i min lilla busa. Rusar ut för att se om luften kan göra henne piggare, här piggnar hon till, bär ut henne i gräset, där hon faller ihop ytterligare en gång. Ringer till vetrinären som  meddelar att jag får komma in akut med henne. Nu vet jag svaret hon har lever fel och hjärt fel samt förmaksflimmer. Fy vad hemskt det var att se detta och tro att min lilla Fideli skulle dö, ibland funderar jag varför jag skaffar hund för, det är ju så svårt när de blir sjuka och den dagen kommer då man ska ta farväl. Nu idag är Fidli fortfarande väldigt trött och tagen, får hoppas att medicinen gör verkan. Ska åter om 3 veckor för att sedan göra en ny undersökning och för att ta ställning om hur vi ska gå vidare. Håller tummarna för att det ska gå bra, hon är ju dock i mina ögon bara 10 år. 

Av bizzab - 2 september 2007 21:41

Idag har jag varit på kalas, grattis Bobbsan på din födelsedag. Tänk det gick lättare än vad jag trode de bjöd på tacos och det hör ju till en av mina favoriträtt, till kaffet hade de gjort en tårta och den såg så god ut. Det var med mandelmassa som var riven till botten och på detta var det kesella, grädde och vitchoklad. Den såg verkligen god ut, men jag tog absolut ingenting och det gick faktiskt lätt. Fick lite peppning av min föredetta arbetskamrat, tack så mycket för stöttningen. Hon har också gått igenom detta och det kändes bra att prata med henne,

God natt allihopa nu är det dags att krypa ner i sängen o sova 


Av bizzab - 1 september 2007 16:53

Nu har gått på dieten i 2veckor, det har gått bra men idag är jag så fruktansvärt sugen på godis. Lakrits, oh vad det skulle smaka bra, eller varför inte en god pizza. Det skulle vara riktigt gott. Får väll ta och dricka lite mera

vatten för det är det jag får göra när jag blir sugen på ngt annat än det som står på min meny. Fattar inte varför det kommer nu, jag vill ha jag vill ha. Måste börja bearbeta bort detta begär.

Någon gång kommer jag att unna mig det, men felet är att det återstår 5 veckor till innan jag ens kan tänka på att få en lakritsbit. HMMM vad utsätter jag mig för tänker jag mig idag, men det är ju värt det i långa loppet eller hur?


Ovido - Quiz & Flashcards