Alla inlägg den 1 februari 2008

Av bizzab - 1 februari 2008 22:49

Så då har jag kommit hem ifrån arbetet, där det förövrigt varit en lugn kväll.

Det bästa av allt var att chefen hörde av sig o frågade om jag ville vara ledig på söndag, då jag varit inne o arbetat på min lediga dag, vilket jag absolut inte var sen att tacka ja till. Helt plötsligt fick jag en hel dag ledigt, skönt. Men nu ska jag snart hoppa i sängen för det är snart dags att gå upp igen. Känner redan hur trött jag blev haha.

Ute blåser det på bra igen, riktigt höstväder det är kallt,tur att vi har  så varmt hemma. Riktigt skönt, men gubben tycker att det är för varmt, han vill att det ska vara kallt i sängkammaren men se det vill inte jag. Han vill att det ska bara vara mellan18-20 grader varmt inne, men då fryser jag. Så nu har jag kompromissat o gått med på att det bara kan var 21 grader, men sitter alltid med en stor tröja på, går aldrig i t-shirts inne. Nähä för då fryser jag. PÅ natten har jag både mitt täcke 2 hundar o gärna hans täcke med om det går. Tur är så vill inte han ha sitt täcke, det ska vara varmt o gott när man sover. Det var bland det bästa när man jobbade natt o det var sommar för då kunde man ta täcke o kudde o gå ut o lägga sig på altan, för där är det alltid varmt. Oh vad man sov gott då, inte behöver man öronproppar heller, jag är precis död när jag jobbar natt. Sover så gott då.

Men nu arbetar jag dag så det funkar det med, bara att jag aldrig kommer i säng.

Känner att mina tankar fortfarnade är hos en patient kan tydligen inte riktigt släppa det än, trots att jag har slutat för ikväll. Men vissa kvällar så blir det att man reflekterar kvällen som varit när man kommer hem o man inte har så mycket att göra. Tur att jag inte jobbar inom psykiatrin.

Nu ringer det i telefon undra vem det kan vara? Det var visst min mamma som undrade om jag kommit hem, haha. Ja de är väll för goa.

NÄ nu är det dags för hundarna att få gå ut sin sista kvällsrunda, tycker om att gå ut sent på kvällen, då är man  stort sett helt ensam ute, kanske möter man på någon mer ,men risken är väldigt liten

God natt o kram  

Av bizzab - 1 februari 2008 17:30

Sitter o har lite rast, passade på att fylla i en lista som jag snodde från Carro

Hur svarar du i hemtelefonen? Det var Linda

Hur svarar du i mobiltelefonen?  Det var Linda
Ringer det mycket till dig? Ja inte mer än vanligt

Ringer du mycket? Det beror på, sitter länge i telefonen oftast blir det en timme eller så.
Vem ringde du senast? Min man
Hur mycket pengar har du? Ja du det är hemligt, har så jag klarar mig
Senast kramat och när? Min son när han lämnades på dagis
Antal timmar sömn inatt? 6 timmar
Sov du ensam? Nej delade min säng med min man o 2 hundar
Vem sov du hos senast? Hos mig själv

Vem sov hos dig senast? Familjen...

Vem vet mest om dig? Förutom mig själv, så är det väll min man

Vem vet du mest om?  Mig själv o min man
Vad ser du fram emot?
semestern

Vad vill du ha just nu? Fin kropp

Vem hånar du? Absolut ingen, hatar sådant

Vem längtar du mest efter? Min man
Vem vill du helst slippa? Ingen för tillfället

Vem stör du dig på?  Ingen just nu i alla fall

Vem vill du sova bredvid inatt? Min man

Vilken buss åker du oftast? Åker aldrig buss

Vilken årstid är det nu? Vinter

Anser du dig själv snygg? Nej
Har du varit kär?
Ja det klart jag har

Är du kär nu? Absolut är jag kär nu

Är du en bra partner? Det tror jag i alla fall att jag är. Hoppas det

Har någon varit otrogen mot dig? Nej
Har någon varit otrogen mot någon, med dig? Nej, hatar folk som är otrogna
Har du varit otrogen? Nej se svaret ovan
Brukar du oftast ragga eller bli uppraggad?
Har inte tänkt på det.
Pratar du fortfarande med personen du kysste senast?
Ja det klart,

Vad åt du senast? Ja vad var det, ett äpple tror jag att det var

Är du polare med grannarna? Nej men vi pratar över häcken o så
Har du varit på ett party?
Ja
Har du varit utomlands?
Ja
Var är dina syskon just nu? Tror min bror är hemma o min syster är nog också hemma. Båda arbetar natt så jag antar att de är rätt nyvakna nu

Vilken tid gick du upp imorse? 07,00
Vad gjorde du kl 2 inatt?
Tittade på tv

Vad är det första du gör på morgonen? Dricker 1 liter vatten
Vad ska du göra efter det här? Gå ut o börja arbeta.

 

Seg

Av bizzab - 1 februari 2008 12:24

Känner mig så seg. Försöker att sammanfatta boken palliativ medicin, men den är stor o den är tung, men nyttig att läsa, om man nu har det arbete jag har.

Ska snart göra mig i ordning för att åka iväg till arbetet, ibland gnäller man på sitt arbete o det är tungt o jobbigt att åka iväg, men längst inne så tycker jag verkligen om mitt arbete. Tycker det är roligt att arbeta med männsikor, speciellt människor som jag arbetar med i livets slutskede. Det är många gånger tungt jobbigt ledsamt, men samtidigt så finns det alltid tid för skratt o glädje.

Hittade en bra vetenskaplig artikel den handlade om hur patienter ansåg att vården var i hemmet, den sista tiden. Mycket intressant läsning, då det var både anhöriga och patienter som svarade på frågorna. Många ansåg att det bästa stället var att vårdas i sitt hem, men att de samtidigt blev en belastning för sina anhöriga, då pat inte alltid var bra smärtlindrad så såg de anhöriga deras lidande. Ja man får sig en tänkeställare.

Nu dags för att gå o göra sig i ordning.

Kram

Av bizzab - 1 februari 2008 10:18

Ja se det snöar ja se det snöar det var väll roligt hurra.

Ja det tycker jag för nu kan man ut o åka pulka, tjhoooo.

Sitter o läser i pallitativ medicin, går lite tungt, känns tungrott att läsa. Men det är intressant.

Nu ska jag o sonen äta lite mellanmål innan det blir dags för lite middag. 

Av bizzab - 1 februari 2008 07:56

Å vad mycket snö det kommit, ska bli riktigt trevligt när jag snart ska ut i trafiken. Haha blir till att dra handbromsen lite.
Vad fan är hungrig blir att gå o äta lite frukost, men det är så jobbigt idag att gå till köket o äta. Är trött så trött än, men måste det. Ska arbeta lite med skolarbete nu på förmiddagen innan jag ska iväg o arbeta kvällen.

Ha det 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards