Alla inlägg den 2 mars 2008

Av bizzab - 2 mars 2008 20:24

Fy vad seg jag är idag, riktigt seg. Har precis förflyttat mig från soffan till min säng, Ligger o små tittar på tv3 för att även sitta o blogga samtidigt.

Fick reda på att en gammal arbetskamrat till mig har sökt att jobba som ssk i afghanistan, det måste var jätteroligt. Hade mina barn varit äldre hade nog jag också sökt, men inte nu mina barn behöver mig mer. Allt har sin tid, tiden nu när barnen är så små går så fort så fort.

Nu ska jag fortsätta att vara osocial en stund till


Av bizzab - 2 mars 2008 18:48

idag börjar det med vilken är dagens låt eller vilen låt som sitter i min skalle

Idag blir det slipknot med låten Wait and bleed. Många härliga minnen till denna låt. Lyssna o njut

Av bizzab - 2 mars 2008 17:54

En man kommer in på ett cafè med en mus i famnen. Han beställer en öl till sig själv och 10 pannbiffar till musen.
Värden undrar vad detta är för en märkling mus som kan äta 10 pannbiffar??
- Jo, det var så att jag räddade en liten fé och fick tre önskningar...
- Jag önskade mig god hälsa och mycket pengar. Men den sista önskan - en omättlig mus - missförstod den jävla lilla fén totalt!!
 

Av bizzab - 2 mars 2008 17:47

Oh vad det känns skönt att helgen är över, har precis avklarat min arbetshelg så nu ska jag bara arbeta 4 dagturer för sedan bli ledig. Har då arbetat 8 dagar i rad, surt. Men det går bra.

Vilket underbart väder det varit ute idag, ute har det varit sol o varmt i solväggen. Tranorna har flygit över mitt hus, så nu är mitt vårtecken här. 2 stora flockar. Nynnar lite på "För det är våren, för det är våren om kommit igen"

Nä nu ska jag lägga mig lite på sängen o vila ett tag är faktiskt väldigt trött idag, kan bero på lite sömn under natten som gått.

Hej hopp 

Av bizzab - 2 mars 2008 13:09

 
Ett äldre par, Arne och Elsa, är på semester i mellersta USA. En dag är  Arne ute och promenerar själv på gatorna i en småstad. Arne, som alltid  har drömt om att äga ett par äkta cowboyboots, blir alldeles till sig när  han får syn på ett par i ett skyltfönster. Dessutom är de nedsatta till  halva priset. Han går in och köper dem, sedan promenerar han tillbaka mot hotellet med stolta steg för att visa frugan sitt inköp. 
- Ser du något som är annorlunda, Elsa? frågar han och ställer sig mitt i 
rummet. 
Elsa slänger en blick på honom och svarar: 
- Nix. 
Arne blir frustrerad och stormar in i badrummet där han tar av sig alla 
kläder tills han står spritt språngande naken, iklädd endast sina nya, 
blänkande boots. Han går ut i rummet igen och ställer samma fråga: 
- Nå Elsa, ser du något ANNORLUNDA? 
Elsa tittar upp och säger: 
- Vad skulle det vara? Den pekar neråt i dag, den pekade neråt i går och 
den kommer att peka neråt i morgon. 
Arne blir ännu mer frustrerad och skriker: 
- OCH VET DU VARFÖR DEN PEKAR NERÅT, ELSA? DEN PEKAR NERÅT FÖR ATT DEN 
TITTAR PÅ MINA NYA BOOTS! 
 Elsa skakar på huvudet och suckar: 
- Du skulle ha köpt en hatt, Arne, du skulle ha köpt en hatt...

Skapa flashcards