Alla inlägg den 12 december 2007

Av bizzab - 12 december 2007 21:43

Snart har denna dagen gått också, vad det går fort. Imorgon är det lucia, får nog vara lucia på jobbet för sköterske gruppen, lovade det en gång att när lucia kommer då ska jag vara det. Haha vlken syn.

Snart är det sängen som gäller för mig, är trött som bara den, usch. Hela denna vecka har jag arbetat mellan 7-16´30 men på fredag slutar jag kl 14 oh vad härligt. Skulle vara min lediga dag, men då det är skola på onsdag så får jag byta dag så jag kan vara ledig. skönt sparar på det viset en semesterdag. 

Vad härligt fick beviljad semester både julafton och juldagen, förra julen jobbade jag både julafton och juldagen kväll. Jag har inte ont av att arbeta jul men då man inte är ensam så är det barnen som tycker det är tråkigt. Det kan faktiskt vara riktigt mysigt att arbeta julafton, då det är en helt annan stämning på avdelningen. Imorgon kommer dagisbarnen och är lucia på jobbet, vad härligt det är att se dessa små. De sjunger i för kung och fosterland. Själv har jag varit på lucia firande 2 dagar i rad, så nu är det lite lugnt ett par dagar, men på lördag är det lucia i stallet, så då får man åka dit med. Töserna ska vara med så då får man åka dit.

Nä god natt o sov så gott. Hade jag kunnat skulle jag komma till er o varit lucia i morgonbitti, för då skulle jag lova er att ni hade blivit klarvakna, då jag sjunger hellre än bra. Kram 

Ovido - Quiz & Flashcards