Alla inlägg den 10 juli 2007

Av bizzab - 10 juli 2007 21:36

Sitter och är uttråkad, vill inte se på tv, har varit hos min syster på nybakade vanlijbullar. Dom var verkligen goda, tack så mycket. Mina hundar ligger och sover så lungt vid mina fötter.

Sitter här och funderar lite på allt möjligt..Varför ska vissa personer drabbas hårdare i livet än andra med tråkigheter? Varför är jag aldrig nöjd med mitt utseende? Kvittar vad jag än gör så är jag aldrig nöjd. Med min träning går det si och så,, känns som jag har tagit lite sommarlov därifrån, vilket inte är bra. Min önskan är att få stora muskler, tycker det ser otroligt bra ut.  

Är inte mycket för dikter men det finns en som har fastnat i mitt huvud som jag tycker mycket om. Den är skriven av Per Lagerkvist och går så här:

Min ångest är som en risig skog, där blodiga fåglar skrika stoltare ödemark finner du nog, men det kvittar mig nu lika! Jag sitter och glor under torra träd och lyss till de hesa skriken. Jag ligger snart still under tomma träd och ruttnar bland fågelliken. 

Av bizzab - 10 juli 2007 17:59

Trots sen uppgång i morse (kl10.30) så har jag fått mycket uträttat. Dagen började med att allt som rör bröllopet  (präst, bokning av stuga och stället vi ska viga oss) kollades upp så att det stämmer. Äntligen tittar solen fram, ute på min baksida fotar jag ett rådjur som står strax utanför min trädgård. 

Fotografera är ett av mina intressen, tycker om att gå ut i naturen för att ta kort. Flera timmar passerar men vad det är kul. 

Läser sedan på min mail att min arbetskamrats son har omkommit i en bilolycka, 23 år gamal. Mina tankar finns hos henne och hennes familj idag. Vad livet kan vara orättsvis, tänk vilka tvärskast livet kan ta.Till min arbetskamrat: jag tänker på er och ta vara på er. Fy vad det måste vara svårt att mista sitt barn, måste vara varje förälders värsta mardröm. 

Vad har hänt annars: jo varit och handlat hästprylar för över 1000 kr under dagen, mycket dyrt intresse och hobby men värt varenda krona. Bolaget har också känat ett par hundrakronor på mig idag ett ställe som jag annars väldigt sällan är inne på.  

Tänk jag var och tittade på gardiner men finner inget som passar min smak. Vill ha vita gardiner med svart i, men de som finns passar inte mig alls. Tänk om man vore lite händig och kunde sy, det är min ena svaga sida kan inte använda en symaskin. Hur svårt kan det vara?  blir bara arg och förbannad för det är så tråkigt.  

Nu ska jag gå och dricka en kopp kaffe för att sedan gå ut och klippa gräsmattan. Ha det gott  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards