Alla inlägg den 11 juli 2007

Av bizzab - 11 juli 2007 21:56

Väl hemkommen från kalaset. Oh vilka goda kakor min syster hade bakat. Det var mazariner, bullar, en mjuk kaka med chokladkrisp i, sockerkaka, chokladmuffins och hallongrottor. Ja jag ska inte sticka under stolen och säga att jag åt av alla sorter. Tårta var det med och det var marängtårta med jordgubbar på. Nu efter känner jag att det blev förmycket av det söta och jag blev smått illamående. Varför var jag tvungen att smaka påå alla kakor? Jag lär mig tydligen inte någon gång. Tur att det är bara på kalas som det blir så här.  Fördelen är att nu vill man inte se något sött på flera veckor känns det som.

Värken i mina handleder har inte gett med sig utan kommer med jämna mellanrum. F*n vad det är tråkigt. Får försöka igen och se om varmt vatten kan hjälpa, men det tror jag inte.

Det som gjort mig ledsen idag är att min favorit klocka har gått sönder, gråter verkligen blod känns det som. Låset har gått sönder så jag kan inte använda den. Får lämna in den så den lagas. Har använt den varje dag sedan jag fick den. Känns så tomt utan den.

Även detta har gjort mig ledsen idag  mammas och pappas hund , mamma till min ena hund som blir 15 år i agusti börjar bli bra skralpig. Orkar inte så mycket längre, det har märkts mera tydligt de senaste dagarna. Ligger mest  och orkar inte gå så mycket. Har även hosta som våran tidigare hund hade, vilket sedan visade sig vara metastaser i lungorna. 15 år är en hög ålder för hundar, men det är alltid lika svårt när man märker av åldern.

Nä nu ska jag gå ut med mina hundar,de sitter och väntar på mig.


Av bizzab - 11 juli 2007 14:26

Vaknar på morgonen av att jag har värk i mina handleder och fingerleder känns som om någon sticker in 1000 nålar rakt in. Detta gör att jag har väldig värk och det tar på mitt humör, blir både irriterad och arg. Vill inte ha ont. Finns det förresten någon som vill ha ont?

Ska börja packa inför kommande semester, på lördag bär det av för 1 vecka stugliv. Hoppas att det går bättre att sova i stuga än i husvagn. Är ingen campingmänniska, hatar verkligen campinglivet, men men vad gör man inte för familjen. Ser i och för sig fram emot det men. Alltid finns det en men med. Tycker ni som läser min blogg om att campa? Hur campar ni då? Stuga, husvagn eller rent av tälta kanske. Det blir en prövning då mina hundar ska inte åka med på semestern utan mina föräldrar tar dem. Brukar aldrig lämna iväg mina hundar, utan de brukar följa med dit vi ska.

Vi (jag och min blivande man) äger en husvagn men den har vi nyttjat på över 4 år, utan den står bara uppställd och samlar mossa.

Vad händer annars under denna onsdag: Ska upp till min syster då hennes yngsta son Viktor fyller 8 år idag. Grattis Viktor och hoppas att du får en bra dag, Alltid är det gott med lite kakor, tårta och kaffe. 

På fredag är det den 13 och då blir det liten skräckfilmskväll i mitt hus. Älskar skräckfilmer, och är det fredag den 13 så blir det även att se på filmerna Fredag den 13. Vilket är givet tycker jag,

Ha det gott  

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards