Alla inlägg den 20 januari 2008

Av bizzab - 20 januari 2008 15:22

Har precis suttit o gjort klart ett fint minne till min stora dotter. Det jag har gjort är att:

När min dotter på snart 12 år började rida för flera år sedan stod det en ponny i stallet, hon red honom ofta. Senare blev hon 1.e skötare på honom,men efter 2 år skulle stallet inte hyra honom längre, min dotter blev ledsen så klart. Sedan sommaren som var fick hon åka på ridläger o där fick hon åter honom som sin häst för den veckan, så de träffades igen. Alla som sett dem tillsammans även när han stod i stallet här, sa att de två har något tillsammans de hör ihop. I alla fall där på ridlägret skulle han skos så hon fick en hästsko med sig efter honom. Nu har jag gjort ett minne genom att ha suttit o tagit ett jättefint kort på dem tillsammans o satt i hästskon. Sedan har jag sytt en fin hjärtformad med rött tyg och satt detta på väggen. Min dotter blev överlycklig men sedan bröt hon fullständigt ihop. Nu sitter hon o gråter, då hon sa det kvittar hur många hästar jag än rider så finns det ingen som har mitt hjärt som C har o tänk jag kommer aldrig mera se honom. Hon är så ledsen. hade jag mera tid, så hade jag aldrig tvekat en sekund på att skaffa C. Oh vad det gör ont i mig, när hon saknar honom så mycket. Tänk jag betvivlar verkligen inte deras kärlek till varandra. Det var så roligt när vi kom ner till lägret i somras, man såg direkt att de två är som gjorda för varandra.

Ha det gott nu ska jag gå o fortsätta med tröstandet.
Kram

Av bizzab - 20 januari 2008 13:31

Lyssna på hela denna låten, den är så bra. Spelar denna låten eller rättare sagt Dia psalma mycket.

Låten är hon får... 


Av bizzab - 20 januari 2008 12:48

Ja då så är det min enda lediga dag, för två veckor. Härligt, det känns bra.

Igår var det inte så lätt att komma fram till pat. men det gick, fick ibland köra omvägar då det låg lite träd ivägen o det blåste verkligen. Kul var det i alla fall o inget träd i skallen fick jag. Kan säga att det ryckte rätt bra i bilen när det blåste till. HAHA kul med lite variation..

Idag ska vi fira min dotter som fyllde år i tisdags, så nu ska huset städas.

Över till något helt annat, nu har jag hittat en klänning som jag ska köpa, men jag är så smart tycker jag.. För att sporra mig mera i träningen o detta så ska jag köpa den i storlek mindre o då med min vilja så kommer den sitta så snyggt på mig i sommar när jag kommer i den. Har jag gett mig f*n i att komma i den så vet jag att jag kommer det. Det finns ingen som har en sådan karaktär som jag om jag satt den sidan till, det lovar jag er.

Jag o en arbetskamrat satt o pratade lite här om dagen, om vilket yrke vi helst velat ha. Han sa direkt till mig att jag skulle inte tveka på att söka till läkarlinjen, men vad f*n. Det är ju så att helst utav allt vill jag arbeta som barnläkare, men tycker att jag är för gammal att läsa till det nu.  Synd att jag inte gick in för mina betyg mera, hade enligt det gammla systemet med 1-5 betyg i medel runt 4,0  Synd men så är det i tonåren är det mycket annat som härjar o blir viktigt i ens liv. inte var det skola i alla fall. Visst ska kanske inte vara missnöjd med betygen men de är tyvärr inte tillräckliga till allt. Nä nu ska jag fortsätta med att städa här hemma.

Ha det gott kramen 

Ovido - Quiz & Flashcards