Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av bizzab - 5 oktober 2007 20:23

Äntligen är fredagen här, hela helgen ledig oh vad skönt. Sitter i sängen med min lap-top och tittar på idol. Mår lite illa har ju börjat att äta igen, och det har blivit lite för mycket mat. Äter typ en assietts storlek och då är bara halva fatet med kyckling och resten med sallad. Men fy vad det åker upp och ned, jobbigt. Längtar tills det blir bättre.

Annars har det under dagen varit  roligt, vi som jobbade idag har så trevligt tillsammans, mycket skämt och skratt blir det. Det är väldigt trevligt när vi sitter och fikar, äter tillsammans. Oh vad vi ska ha roligt när vi ska gå på personalfesten.

Blev glad idag då jag fick gå de kurser jag ville gå som jobbet betalar, härligt. Ännu mera studier, men vad gör det när det är något man vill. Funderar på att läsa en ytterligare fristående kurs Palliativkurs. Får se om jag orkar studera en kurs till, men det skulle vara roligt att få göra det. Funderar på att söka arbete på en palliativavdelning, vi får se det ligger en tjänst ute och jag vet inte om jag ska söka eller inte. Har nu ett arbete som jag trivs med, har delvis palliativ vård i mitt arbete idag, många cancersjuka.

Nä nu  ska jag vara lite social mot min älskade familj. Ha en härlig helg, nu på söndag ska min lille son börja hockeskola, ska bli intressant och se hur det ska gå.

Av bizzab - 5 oktober 2007 18:41

Jon bodde på en ö. Varje gång han körde över bron till och från fastlandet sa han: - Jag heter Jon och kör över bron.

En lördagskväll åkte Jon in till fastlandet för att gå på dans och för att hitta en kvinna över natten. Det dröjde inte länge förrän han hade träffat en dam som han dansade med och som följde med honom hem. När dom körde över över bron sa Jon: - Jag heter Jon och kör över bron.

Väl hemma hamnade dom snart i säng, men kvinnan sa: - Jag har min dåliga vecka, men det finns ett hål till.

Jon tyckte att det lät som en bra idé, så dom satte igång. Efteråt var båda nöjda och damen bad om att få bli hemskjutsad. På bron sa Jon som vanligt:

-Jag heter Jon och kör över bron.

Då svarade hon:

- Jag heter Kjell och är utklädd ikväll.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Två tjejer hade varit ute och röjt hela fredagsnatten. På vägen hem blev dom kissnödiga och eftersom dom passerade en kyrkogård smög dom in där, satte sig bakom en sten. Den ena tjejen sa:

- Inget toapapper... jag torkar mig med trosorna.

Sagt och gjort, sen kastade hon iväg dom.

Den andra tjejen, som hade köpt nya dyra spetstrosor, ville inte göra likadant utan tog en blomsterkvast ur närmsta vas och drog ett drag.

Nästa dag ringer deras pojkvänner till varandra:

- Va fan har dom varit ute på egentligen? Hon kom hem tidigt i morse, utan trosor.

- Ja när jag vakna de i morse låg hon där naken på mage i sänge. Mellan skinkorna stack det fram ett kort där det stod: "Vi kommer att sakna dig".


-----------------------------------------------------------------------------------------------



Ovido - Quiz & Flashcards