Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av bizzab - 15 oktober 2007 20:28

Hej igen, är nu åter efter dansen och massagen,o det var så härligt. Tänk er en helkropps massage, hur skönt var inte det på en skala ett till tio. Tio så klart, vad det är gott.

Dansade på som vanligt o knät det bultar, knivarna skär in som vanligt, men just nu bekommer inte det mig alls.
Varför är jag så glad:  bara är det,  är så nöjd.  Vikten  rasar, folk kommenterar min viktnedgång o undrar hur mycket till jag ska gå ner men det säger jag inte till någon. Råkade nämna det till en o då undrade hon om det bara var en skugga som de skulle se. Men jag vill att mina revben och nyckelben ska synas och sticka ut, vad vackert det är. Är inte riktigt där ännu, men det kommer ska ni se. Fick lite skäll av tränaren idag: mest för att jag ute slutit allt nyttigt fett i maten, äter fortfarande förlite, men se det tycker inte jag. Min glädje har alltså med min viktnedgång att göra. Gubben säger att jag har blivit smal o vad det är härligt. Alla mina kläder är nu förstora hänger som tält på mig, mina byxor ramlar av om jag inte använder skärp. Nynnar vidare på " Härligt härligt men farligt farligt" haha.

Ha det o kram på er.

Av bizzab - 15 oktober 2007 16:57

Sitter här i köket, arbetat flitigt med hemtentmen för fullt.

Ute är det grått, men det ser inte jag idag. Är så glad, lycklig, inne kroppen så känns det som en sådan härlig pirrig känsla, precis som när man nyförälskad, vilken härlig känsla. Skulle vilja omfamna hela världen i min famn, ger er alla en stor kram. Sitter här med ett leende, oh vad allt känns bra.

Nu ska jag byta om o åka och träna, nu ska vi se hur knät känns efter dansen, hoppas att de kommer att gå bra. Knät känns fortfarande är lite svullet  men nu har jag inte tränat sedan i tisdags så nu känner jag att kroppen vill iväg.

Sitter o nynnar på galenskaparnas sång " Det ska va gött o leva annars kan det kvetta".ge

Ska  pussa lite på gubben en stund som kom precis hem

Kram 

Av bizzab - 15 oktober 2007 12:55

Sitter här i köket med böckerna uppslagna men inte läst en enda rad, mycket roligare att sitta o slö surfa. Surfat in på en del bloggar o läst, har lyckats att ignorera böckerna vid sidan av datorn.

Usch vad det är störande när jag inte tar tag i det, men det är så jobbigt eller rättare sagt tråkigt. Sitta o läsa om depression är inte så glatt kan man säga, men när man säkert väl börjar läsa så är det intressant. Ett ämne som intresserar mig mycket är ätstörningar, men det dröjer ett tag till.

Ikväll efter dansen ska jag få massage, hur skönt ska inte det bli då. Längtar riktigt till kvällen.

Ha det gott 

Av bizzab - 15 oktober 2007 11:16

Sitter här ny duschad o fräsch. Gick upp kl 07.30 i morse och skickade iväg de stora barnen till skolan, för att sedan lägga mig o slö titta på en film. Tog lite sovmorgon då sonen inte hade vaknat än. Nu gäller det att hugga i med uppgifterna så att de blir klara, till helgen är jag 3 dagars ledig, det ska bli helt underbart.

På fredag ska gubben på personalfest, hoppas att han får kul. Får försöka ordna skjuts åt honom så att han kommer hem, eller som jag sa att han kunde sova hos någon arbetskamrat, men nej det gick då inte. Vi får se hur vi löser det då, bara han kommer iväg till festen så är jag nöjd.

Ute är det grått och det hänger regn i luften, men är det höst så är det höst. När jag tittar ut så ser jag trädens fina färger, tänker ofta hur fint vårat hus ligger. Skogen på baksidan och ett samhälle på framsidan, så vill jag ha folk omkring mig är det inga problem, o vill jag vara själv, är det bara att gå ut på altan och gå ut i skogen en sväng. 

Ha en underbar måndag. Kram 

Ovido - Quiz & Flashcards